Collega’s Nicole Sielstra en Sander Spruit

Nicole (35) en Sander (47) zijn directe collega’s. Allebei zijn ze Klantadviseur warmte, Nicole bij de binnendienst, en Sander bij de buitendienst. Verschillende banen, maar met één uitgangspunt: in een klein, hecht team zorgen voor een tevreden klant. Ze zijn het erover eens wat het werk zo leuk maakt: mensen verder kunnen helpen.

placeholder

Verantwoordelijkheid

‘Uiteindelijk zijn we het visitekaartje van HVC,’ begint Nicole. ‘Dat voelt als een belangrijke schakel en zo wordt het ook gezien hier. Als wij het niet goed doen, krijgt HVC een slechte naam. Bij de binnendienst helpen we klanten die bellen of mailen met vragen of klachten. Van het uitlezen van de meterstanden tot aan problemen bij de facturatie.’

Waar mensen meer praktische uitleg nodig hebben, komt de buitendienst in beeld. Sander: ‘‘s morgens spreken we als team door wat er speelt, en waar ik naartoe ga. Ik kan de klant laten zien wat die per uur heeft verbruikt, uitleggen hoe de meter werkt of wat er mogelijk mis is gegaan. Daarnaast informeer en begeleid ik bewoners die van gas overgaan op het warmtenet, bijvoorbeeld bij de aanmelding. Zo’n twee keer per maand ben ik bij inloopmomenten in een wijk die aangesloten wordt. Ik ben flexibel in het plannen van mijn werk, zo kan ik urgente zaken ook direct oppakken.’

Soms hebben mensen extra informatie nodig, willen ze een andere incassodatum of een betalingsregeling. Ik wijs mensen dan wel op hun eigen verantwoordelijkheid, maar we denken echt heel erg mee. De klanttevredenheid is ook hoog.’

NicoleKlantadviseur warmte - binnendienst

Afwisselend

Sander: ‘Er spelen veel factoren mee in het werk. Klantenservice wordt steeds belangrijker. Soms is er bijvoorbeeld iets op het nieuws over het warmtenet wat ik moet uitleggen, een andere keer vertel ik hoe het warmtenet is opgebouwd of het systeem van de kosten. Mensen zitten met verschillende dingen.’ Een van de belangrijkste dingen in de rol van Sander is het helpen van bewoners om inzicht te krijgen in hun verbruik en eventueel tips te geven hoe ze het warmteverbruik kunnen verlagen.

Leuk team
Sander: ‘Het is leuk werken hier. Ik ben ongeveer vijftig procent op pad, en de andere vijftig procent werk ik liever op kantoor dan thuis. Dat zegt wel wat. Ik vind dat hier de sfeer hangt van een familiebedrijf. Mensen hebben hart voor de zaak en staan voor elkaar klaar.’

Nicole: ‘Zo ervaar ik het ook. Je bent geen nummertje, maar een mens. Er is vertrouwen dus je hebt vrijheid, maar er wordt wel naar je omgekeken. En dan zijn salaris en arbeidsvoorwaarden goed, zijn er leuke uitjes en is er ook alle ruimte om door te groeien. Dat maakt HVC een fijne werkgever.’

Wil jij ook aan de slag op de klantenservice van HVC? 

Als klantadviseur wil je graag mensen helpen, je mondje bij je hebben en stevig in je schoenen staan.

Nicole: ‘Het leukst is als mensen die eerst een probleem hadden en wat boos waren tevreden ophangen omdat ze goed geholpen zijn. Ik blijf altijd rustig en neem dingen niet persoonlijk. Ik krijg best vaak een compliment: het was fijn je te spreken. Dat geeft een goed gevoel!’

Sander: ‘Als ik kom informeren over de aansluiting weet ik dat mensen soms twijfelen aan het warmtenet. Ik geef ze een duidelijk en eerlijk verhaal, en vraag wat ze nodig hebben om er geruster over te zijn. Want ik geloof erin. We hebben een supermooi product dat ik help verder te brengen. Daar ben ik trots op.’

 

Welkom bij HVC!

Wij maken gebruik van cookies om de website optimaal te laten werken op basis van jouw voorkeuren. Daarnaast analyseren en verbeteren wij continu. Lees meer over: cookies en privacybeleid